• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lendo eller direkt

Incovi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
13 April 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,

tror jag har en chans att bli godkänd hos goodcash på 50,000 men såg att lendo även har dom.
är det bättre att söka hos lendo för att se om det kommer andra erbjudanden eller bli UCn annorlunda då än om ja söker direkt. Vet goodcash brukar hamna lite under det befintliga kreditbetyget man redan har.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hej,

tror jag har en chans att bli godkänd hos goodcash på 50,000 men såg att lendo även har dom.
är det bättre att söka hos lendo för att se om det kommer andra erbjudanden eller bli UCn annorlunda då än om ja söker direkt. Vet goodcash brukar hamna lite under det befintliga kreditbetyget man redan har.
Det är alltid bättre att söka via lendo eftersom att det är större chans att få erbjudande. Vad har du för inkomst, UC och ff?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Villkor kan skilja sig åt om man söker via förmedlare. Man kan bli bortsållat automatiskt via förmedlare medan om du är i kontakt med banken, de kan se det på annat sätt.
Jag har sökt via förmedlare utan erbjudande men fått via direktkontakt. I mitt fall var det Nordax.
Om ekonomin är bra är förmedlare bäst för då konkurrerar lånegivare med varandra. Men är ekonomin sämre vill lånegivare gärna sålla bort de med högre risk.
50k är ett relativt litet belopp, det ska man oxå ta med i betraktande. Dina anmärkningar gör att det är väldigt begränsad med antal lånegivare som beviljar. Samtidigt har du redan för många ff.
Det lutar mest åt att söka via förmedlare är ett bättre val. Om man ser på helheten.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp